Bel 070 - 346 66 43 of maak meteen online een afspraak!
Wat is Oefentherapie Mensendieck?

Lopen.

Gaan zitten.

Bukken.

Tillen.

U beweegt de hele dag. Meestal zonder erbij na te denken. Daardoor kunnen er verkeerde gewoontes ontstaan. U krijgt langzaam maar zeker een verkeerde lichaamshouding. Dat kan klachten geven. Bijvoorbeeld uw rug, nek of schouders gaan pijn doen.

Een verkeerde lichaamshouding kan ook ontstaan door bepaalde afwijkingen of ziekten. Denk aan reuma of astma.

Het doel van oefentherapie is de klachten te laten verdwijnen, verminderen en/of te voorkomen. Daarbij gaan we uit van uw eigen bewegingsmogelijkheden. We houden rekening met hoe u werkt, woont, leeft: uw dagelijkse activiteiten.

De Oefentherapeuten Mensendieck van Praktijk 28 geven dus hulp bij rug- en nekklachten, pijn in de gewrichten (bekken, knie-enkel-voet, arm-schouder-pols), klachten bij chronische aandoeningen aan het houding- en bewegingsapparaat, houdingsafwijkingen, hoofdpijn, spanning en incontinentie.

Bij Oefentherapie Mensendieck kijken we verder dan alleen de plek waar de klacht zit. We kijken naar het gehele lichaam en naar uw manier van leven. Van daaruit geven we oefeningen. Het is de bedoeling dat u daar thuis actief mee aan de slag gaat, dat geeft het maximale resultaat. U leert dus hoe u zelf iets aan uw klacht kunt doen.

Soms komen lichamelijke klachten door iets anders: je ongelukkig voelen, stress hebben, gewoon niet lekker in je vel zitten. In dat geval kan Psychosomatiek helpen. Kijk hier voor meer informatie over Psychosomatiek.